Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2174158
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1119
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
26.12.2010 16:59 - Паметникът на Съветската армия е най-ужасния български позор
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 1150 Коментари: 1 Гласове:
0



Паметникът на Съветската армия е най-ужасния български позор imageДа се демонтира паметника на Съветската армия в София е все едно да направим революция. Не знам защо е така, но отдавна ми стана ясно, че това е дори нещо още повече – то е въпрос на живот и смърт.

Правенето на конференции, писането на книги, провеждането на дебати…, всичко това е чудесно, но има ефект върху определена аудитория. Но демонтирането на паметника прави такава грандиозна крачка напред, че просто ще засегне и ще се отрази на всички: из цяла България, на всички възрасти и поколения.

Представяте ли си, как стоим отсреща, до Ректората и ще наблюдаваме крана да маха войника със шпагина! Мисля, че после вече нищо няма да е същото!

Затова комунистите много се активизират и почват за пикаят кръв като чуят за този паметник. На мен една жена ми беше писала, че щяла да го защитава с тялото си този паметник, щяла да дойде и да легне пред него. Писаха ми също така да си ходя на село, неведнъж, защото не съм от София и нямам право да се занимавам с паметника им.

Паметникът със съветският солдатин с размахан автомат в ръка, докато стои там, прави нещо страшно с хората. Махането му обаче би бил краят не на някакъв етап или период в нашия живот като народ. Това би бил краят на една цяла епоха – да ни мачкат, да не струва човешкия живот нищо, да поемат вината винаги само с мезе, да убиват в зародиш всичко хубаво и свободно.

Ако успеем да го демонтираме ще бъдем по-силни от тях. Трудно ще им хрумне по нататък да повторят нещо от злините си, поне не в тези размери. Тая дупка дето ще зейне там, знаете ли какво значи за тях?

Представям си: значи всичко, което не успяхме да постигнем толкова години, а именно лустрация, осъждане, да се почувстват срамно и виновно. Този паметник е най-горещата точка на нашето съвремие, най-ужасния позор, най-отговорната ни задача.

Затова, нещата са на живот и смърт. Аз лично не искам този паметник да ме надживее. Искам аз да бъда по-важна от него.

Написа: Валентина Маринова



Гласувай:
0



1. анонимен - не съм на същото мнение
26.12.2010 17:10
не съм на същото мнение
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!