Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2192987
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1120
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
09.09.2009 15:13 - БТК и Вивател прибягнаха до комунистически по същината си терор срещу моята личност: трижди проклети да са!
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 1935 Коментари: 0 Гласове:
0



   

 

imageПреди малко любезен глас от БТК ме уведоми, че понеже съм бил сключил договор за услугата "Хармония" на Вивател (интернет плюс една карта за мобилен телефон; аз това нещо го направих преди 20-тина дена, а преди това си имах само интернет), та по тази причина съм бил нямал право да ползвам държавната субсидия за домашен интернет, за която кандидатствах преди няколко месеца, и за която съм бил одобрен (по линия на образователното министерство). Трябва да дам допълнителни разяснения, за да схванете абсурдността, пълната несъстоятелност на тия "правила" на Вивател.

Помислете малко, но преди това се опитайте да си представите за какво иде реч. За тази цел трябва да ви дам още обяснения. Ситуацията не е лека за разбиране. Понеже резон (разум, смисъл, основание) в тия правила на Вивател изобщо няма.

Имах си интернет около година с доставчик БТК. Плащах 23 лева (21 за самия интернет, 2 лева наем за модем, за безжичен интернет (доколкото си спомням, понеже хич не ме бива по помненето на парични знаци). Звъннаха ми обаче в един прекрасен ден (преди около 2-3 седмици, съвсем скоро) от Вивател и едно момиче с чудесен глас взе да ме увещава да не пропусна специалната оферта за техни клиенти: намалявали ми сметката за интернет с 2 лева, и само срещу 1 (един) лев месечно съм щял да получа номер и карта за мобилен телефон. Просто трябвало да мина през техния офис и да сключим невероятната отстъпка от цели два лева + подарък карта, която струва само един лев.

Следете, моля, внимателно мисълта ми. Значи едва ли има човек на тази земя, който да не се поддаде на тази съблазнителна оферта - намаляват ти месечната такса за интернет де факто с цели два лева и ти подаряват една карта с незнам си колко минути за телефонни разговори! И аз лапнах въдицата, още повече че, бидейки учител, нося чертите на моето изстрадало и бедно съсловие: научени сме от самия живот да цепим стотинката на две. Отидох в офиса, от който ми се обади момичето (един магазин на Вивател в центъра) и сключих доволен-предоволен хубавата сделка.

imageОбаче има още нещо, има още едно събитие, което трябва да се знае, за да се схване заплетената история, която сега ви разказвам. За да видите какво означава най-този най-изтънчен, този път "пазарен", тормоз, на който сме подложени ние, съвременниците на това наше динамично време.

Преди 6-7 месеца се заговори, че имало една програма, според която държавата (мисля, с европейски пари) щяла да плати домашния интернет на учителите. Аз, разбира се, кандидатствах, понеже от много години ползвам интернет, а пък това има пряко отношение и към моите професионални задължения като учител. Казаха ни, че щяло да бъде една сложна система за подбор, не знам какви си критерии имало, одобрените нямало да бъдат всички, щото парите не достигали и не знам си какво още. Със свито сърце аз също подадох молба за участие в "конкурса" за държавно-субсидиран интернет, заедно с други колеги. И почнахме да чакаме изхода от тази авантюра.

Да, ама не, няма абсолютно добро, както казват ония, които поназнайват нещо от философията, ама това съвсем не е сигурно, че е така! Ето че сега, преди малко, ми звънят също от Вивател, също толкова любезен глас, този път на момче, което ми обяви радостната новина: моята кандидатура за държавно-субсидиран домашен интернет (вижте обаче как солидно звучи тази формулировка, а?!) била одобрена (!), ала имало един проблем - нямало да мога да се възползвам от нея, понеже моят интернет бил от програмата "Хармония", а пък за програмата "Хармония" не важала държавната субсидия за домашен интернет за учители! Разбрахте ли нещо? Едва ли. Аз също дълго време не можах да разбера защо съм лишен от възможността да получа безплатен интернет, още повече че той нямаше да е съвсем безплатен, понеже държавата покрива някъде до 15 лв. месечно.

imageОколо половин час спорих с момчето, което ми поднесе гадничката новина: одобрен сте за безплатен интернет, ала няма как да го получите; не можете да се откажете от услугата "Хармония", понеже ще трябва да плащате неустойки по договора; ако искате да се възползвате от държавната субсидия за интернет за учители, открийте си друг телефонен номер (БТК предоставя интернет през телефонния номер, а този мой номер вече беше "охармонизиран", т.е. не мога да получа парите); ако искате, си открийте два стационарни номера, а също и два интернета (!), единият платен, другият безплатен (!); ако пък искате, сменете си местоживеенето, та на новия номер на новия адрес можем да ви пуснем интернет, чието заплащане да се покрие от държавата и пр. и пр. неща ми рече объркалото се съвсем момче, а пък аз, понеже не ща да стана пълен идиот - наполовина може, ала чак пък пълен не ща! - му опонирах цели 30-тина минути! Пак за моя сметка, разбира се, предполагам, че БТК няма да се мине та да разговаря с мен без аз да си платя за вниманието им!

Това е положението. Лудница някаква. Сега пред мен, доколкото разбирам, имам следните варианти за действие:

1.) Да ида утре да се моля да ми прекратят договора за тази пуста "Хармония", заради която не мога да получа държавната субсидия за интернет за учители; малко вероятна надежда за положителен изход, понеже прекратяването на договори е крайно трудна работа; макар че имам един аргументец: когато са ми обяснявали условия на договора са "пропуснали" да ме уведомят, че ако съм учител и ако съм кандидатствал да държавно-субсидиран безплатен интернет (пак да ви река: вижте обаче как солидно звучи тази формулировка, която току-що научих, и с удоволствие я повтарям вече толкова пъти!), та пропуснали са да ме уведомят, че в такъв случай няма как да получа субсидията от 15-тина лева месечно за интернет; на това основание утре отивам да споря в оня офис на Вивател;

2.) Понеже моят случай бил "рядък" и "частен" - точно така се изпусна да рече момчето - има възможност да тръгна да споря със самата централа на БТК и на Вивател в София, да се опитам да им променя глупавите правила, при което, разбира се, ще стана пишман; е, има една-единствена възможност някой да ми обърне внимание и да вникне в абсурдния случай, примерно като отида пред централата им и взема, та се... самозапаля от отчаяние; засега този вариант го оставям настрана по обясними причини;

image3.) Да тегля една хубава българска благословия на БТК и на Вивател, да се откажа и от стационарен телефон, и от интернет, и от мобилни услуги към тях, да не плащам никакви техни сметки повече, да се включа към друг доставчик на интернет, който ще ми признае държавната субсидия; а пък когато БТК рече да ме съди да си получи неустойките, пред съда да си изясним тогава отношенията, щото наистина им е съвсем глупаво това "вътрешно правило" за някои видове интернет да се признава държавната субсидия, а за други - да не се признава изобщо;

4.) Да се откажа от 15 лв. месечно на Министерството за домашен интернет, и да се примиря с идиотизма на БТК и Вивател; разбира се, това означава, че в близките месеци от нерви заради тях ще си загубя съвсем съня, а нищо чудно и инфаркт да получа, защото сега, като пиша това, от възмущение целия треперя!

Това е. Пиша в блога, защото ако не споделя с някого, ще се пръсна от напрежение. Цял живот съм се занимавал с какви ли не държавно-бюрократични простотии, при социализма бяха всекидневие, младостта ми мина в битки с тях, сега, както изглежда, ще ме довършат обаче новите, този път "държавно-частни" бюрократични простотии. Оказва се, че бюрокрацията никому не прощава и гони ония, които й се съпротивляват, до дупка. Как пък от толкова учители, кандидатствали за домашен държавен интернет, само на мен се случи тоя рядък случай да ме лишат и накажат?! Как пък тъкмо мен избараха? Може би щото имам блог, дали пък не е за това?! Знае ли човек? Живеем в страна, в която всичко е възможно...

А иначе какво да река? Не знам. Щото... не знам какво вече да кажа. Освен: да им... таковам... мръсната душица комунистическа! Американска комунистическа душица! (БТК нали от американци беше купен? Или не се знае вече чий е?)

(Забележка: Комунизъм по моето разбиране е всеки вид терор срещу личността, по всякакви начини, във всички времена.)


Тагове:   терор,   личност,   БТК,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!