Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2174576
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1119
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
30.03.2009 17:56 - Как да си изработя свой личен проект за бъдещето?
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 1099 Коментари: 2 Гласове:
0



 

 

imageПо-долу публикувам един примерен списък от въпроси по моя практически курс "ЖИЗНЕНИ СТРАТЕГИИ: как да си изработя свой личен проект за бъдещето?". Предстои в близко време и разработка на помагало по него.

1. Какво разбирам когато чуя израза "стратегия за живот", "жизнена стратегия"?
2. Коя е моята "глобална", фундаментална, най-висша цел в живота ми?
3. Какво си заслужава да иска човек от този живот? Кои са моите жизнени приоритети?
4. "Аз избирам безусловно успеха, в никакъв случай не провала!" - добре, но какво за мен е да си успял човек?
5. Мога ли да определя себе си като разбиращ живота човек? Наясно ли съм със своя личностен потенциал?
6. А разбирам ли свободата си, свободен ли съм да живея както аз искам - и както намирам за добре?
7. Какво бъдеще си желая? Дали няма да се случи само онова, което желая не как да е, а съкровено?
8. Обичам ли да мечтая за бъдещия си живот - или пък смятам, че такава склонност е изключително глупава и вредна?
9. Ако трябва да се самоопределя - аз практичен човек ли съм или по-скоро съм непрактичен?
10. Кои са моите най-ценни качества, кои са най-силните ми страни?
11. А кои са най-лошите ми страни като личност, кои са моите главни недостатъци?
12. Вярвам ли в своя успех и в каква степен: силно, умерено, слабо, съкровено?
13. Мога ли да се самоопределя като сериозен, упорит, деен човек?
14. Какво си представям като чуя израза "силна личност"?
15. Какво ще кажа ако трябва да коментирам изказването (римската сентенция) "Богат е този, който е мъдър"?
16. Мога ли да се определя като амбициозен човек - и в каква степен?
17. Ако заложа на истината и на честността, то това увеличава ли шанса ми да успея?
18. Може ли по честен начин човек да успее в България - или трябва да търся успеха си в чужбина?
19. Кое за мен има по-голям приоритет - професионалната кариера, личностното израстване или пък общото задоволство от живота (развлеченията)?
20. Какво означава популярният израз "опитай се да гледаш философски на живота"? Умея ли го?
21. Това как живея и как трябва да живея към стратегията на живота ми ли спада или към неговата тактика?
22. Аз оптимист ли съм или по-скоро съм реалист? Има ли моменти, в които се чувствам едва ли не отчаян?
23. Какво означава качеството "деловитост" и дали то ми е присъщо?
24. Споделям ли максимата "Всеки човек е ковач на собствената си съдба" (Клавдий)?
25. Участвайки с гласа си в изборите дали мога да подпомогна просперитета на страната - и в това число и моя личен просперитет?
26. Допустимо ли е да използваш понякога другия човек като средство за постигане на някакви свои цели?
27. Лошо ли е да си индивидуалист?
28. Коя е най-важната истина, която успях да постигна в годините на моето обучение по философия?
29. Имат ли ми доверие хората, които са ми най-близки - или по-скоро се безпокоят за мен?
30. Съществува ли в съвременния живот истинска любов - или по-скоро съществува само секс? Любовта не е ли архаична, демодирана, несъвременна емоция?

imageТърсете по книжарниците новата книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр.

[Прочети >]


Тагове:   демокрация,   морал,


Гласувай:
0



1. анонимен - wNEXXTwhglUFYYhQ
24.05.2011 08:02
Great thinking! That ralely breaks the mold!
цитирай
2. анонимен - VMvvsRELPzE
24.05.2011 15:26
nRFtjr <a href="http://gkhpqeswxlob.com/">gkhpqeswxlob</a>
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!