Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2195896
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1120
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
23.10.2008 19:25 - Съществува ли "невидима ръка" на цензурата и в българския интернет?
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 490 Коментари: 0 Гласове:
0



 

 

imageД.Аврамов ми обърна внимание на този проблем: публикуването (препечатването) на материали без разрешението на автора. Получава се така, при мен специално: ако изпратя на някоя медия своя статия, тя обикновено не я публикува (с няколко изключения, има примерно сайтове, които публикуват почти всичко, което им изпратя, т.е. с тях сме партньори). Но в същото време много често без да ме питат си публикуват каквото пожелаят от блога ми. Наистина обаче е добре все пак да попитат или да си издействат някакво принципно разрешение: иначе най-малкото е невъзпитано.

Та аз в тази връзка се разрових тук-там да видя какво има от мен. И за пет минути открих следните мои публикации, за които не си спомням някой да ме е питал:

Мартин Карбовски: щатният палавник на републиката

Религия в училище – не трябва да им позволим да се погаврят с най-святото

Таз свобода нам не ни е дар!

Профанизирането, пълното опростачване на медиите

Блогърът като най-свободен и влиятелен политически анализатор

Ех, избирателю, избирателююю?!

Емоционални инвалиди ли сме вече?!

imageИ така нататък, не ми се рови повече. Но установих при това нещо още по-интересно: публикували са някои неща от мен, а пък в един момент са започнали да ги трият масово, сякаш е дошла отнякъде заповед всичко публикувано от мен да бъде изтрито. И затова такива публикации могат да се открият само в кеша на Гугъл. Горе-долу в същия период вестници и сайтове, които от много време редовно публикуваха мои статии, тихомълком преставаха да ги публикуват, сякаш някаква невидима ръка на цензурата и на тях даде знак да престанат да ми дават трибуна. По същото време и блогът ми беше изваден от агрегаторите без да ми се дават никакви обяснения, сякаш единствен аз съм нещо като прокажен.

Та питам: има ли някакъв център, който да контролира случващото се в интернет, или в него все още има свобода? Говоря за българския интернет. В руския се знае че има "ръководен център", дирижиращ случващото се, в китайския също има такъв център. А за нашия как мислите, има ли контролиращ орган - или нашата олигархия е "забравила" да се занимае с този "дребен проблем"?


Тагове:   Невидима,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!