Блогрол
1. HUMANUS
2. Тайнството на живота
3. Преследване на времето
4. Лаборатория по философия
5. Психология - издания
6. СВОБОДНА ВИРТУАЛНА АКАДЕМИЯ
7. ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА
8. БЛОГ-АРХИВ
9. АКАДЕМИЯТА
10. ДНЕВНИКЪТ МИ
11. ЕРОТИКА И СВОБОДА
12. УНИВЕРСУМЪТ НА СВОБОДАТА
13. ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО
14. ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО
15. СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ
16. БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА
17. ПРАКТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
18. ВИДЕОЛЕКЦИИ
19. Главата на вестника
2. Тайнството на живота
3. Преследване на времето
4. Лаборатория по философия
5. Психология - издания
6. СВОБОДНА ВИРТУАЛНА АКАДЕМИЯ
7. ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА
8. БЛОГ-АРХИВ
9. АКАДЕМИЯТА
10. ДНЕВНИКЪТ МИ
11. ЕРОТИКА И СВОБОДА
12. УНИВЕРСУМЪТ НА СВОБОДАТА
13. ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО
14. ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО
15. СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ
16. БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА
17. ПРАКТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
18. ВИДЕОЛЕКЦИИ
19. Главата на вестника
Постинг
12.02.2011 19:54 -
Нашенски абсурди: феодалните ни "старци-академици" продължават да печелят победи в битката си за оцеляване!
Нашенски абсурди: феодалните ни "старци-академици" продължават да печелят победи в битката си за оцеляване!
Чета тази сутрин заинтригувала ме информация под заглавие Правителството и БАН: Опити за помирение. В нея между другото се казва:
Академиците и член-кореспондентите на БАН ще образуват Консултативен орган към Министерския съвет, който на три месеца ще изготвя становища по теми, вълнуващи обществото. Министър Сергей Игнатов заяви, че на всеки 2-3 месеца ще кани представители на БАН и професори от университетите, за да се обсъжда Националната стратегия за развитие на науката и образованието. Повече от три часа и половина продължи днес среща на академици и член-кореспонденти на БАН с министъра на образованието младежта и науката...
... "БАН иска един минимум за съществуване - необходими са ни допълнително около 25 милиона лв. за различните научни дейности. На срещата академиците заявиха, че "в никакъв случай не бива да се допуска да се разтуря къща, за да се прави колиба", добави председателят на БАН.
Следващата среща ще бъдат на 24 януари, когато ще бъде обсъдена и стратегията за развитие на сферата.
Смятам, че ако горното се подложи на старателно тълкуване, може да се откроят твърде важни особености на сега съществуващата ситуация. Аз тази сутрин нямам време да сторя това, искам да вметна само няколко мисли в тази посока.
Академиците и чл.-кор. на БАН са нещо като "генералите на науката", а пък професорите са нейните "полковници". Съветският модел на съществуване на науката, установен у нас след 9-ти септември 1944 година, всъщност е един военизиран и йерархизиран модел на наука, със съответните рангове и чинове. Разбира се, за да се расте в тази йерархия съвсем не беше задължително да са налице съответните научни постижения и "приноси"; достатъчна беше протекцията на "Партията".
Впрочем, тия дни четох, че даже в Русия се прави програма за десталинизация, която предвижда с президентски указ да бъдат отнети научните титли и степени, придобити за "научни постижения", прославящи и допринасящи за утвърждаването на сталинистко-комунистическия режим до 1991 година. У нас някой да е чул за подобно нещо?
Преди няколко месеца, примерно, във Философския институт на БАН едва се освободиха от своя директор от тодорживково време, при това агент на ДС, "професор" В.Проданов, който мигновено след това се приюти в БАН, понеже, естествено, е "член-кореспондент". Там академиците, дори и вече да се напикават, се ползват от съответните привилегии, за които, разбира се, са нужни пари.
Но това е малкото зло. Голямото зло е, че тъкмо такива, както виждаме, се предвижда да дават "ценни идеи и указания" на правителството за решаване на стратегическите въпроси за развитието на науката и на образованието. Знаете ли какво мога да кажа в тази връзка, понеже бързам за работа: ами мога да кажа само това, че тръпки ме побиват като си представя какви "идеи и указания" за бъдещето могат да дават точно такива заслужили йерарси на комунистическата "наука". И не само ме побиват тръпки, ами и ми става гнусно. Но ето, за да им се подмаже и да се сдобри с тях, Сергей Игнатов, разбира се, им сторва съответните реверанси, с обещанието тия все още твърде силни комунистически рудименти да бъдат вградени и в бъдещите, вече "съвсем реформирани" българско образование и наука.
Горко ни, дами и господа, сторете усилие и си представете какво именно бъдеще ни очаква щом като точно такива, че точно тия ще дават "ценни указания" за бъдещото развитие на българската наука и образование!
Хайде чао, и лек ден, че бързам!
ЗАБЕЛЕЖКА: Да добавя нещо, въпреки риска. Аз съм един от деятелите на българската наука и образование, които никой няма намерение да пита какво мислим за бъдещето развитие на българската наука и образование. Няма да ни питат по една-единствена причина: пагонът ни е твърде слаб и нисш. Нямаме нито полковнишки, нито генералски пагони. У нас само полковниците, генералите и прочие имат право да дават "ценни указания", а не дребосъци като обикновените труженици на българската наука и образование. Моя милост, примерно, след 26 годишна интензивна работа в сферата на българското образование и наука, но извън нейната йерархизирана структура, съм дорасъл до положение, че пагоните ми са, предполагам, само... ефрейторски! Как полковник Сергей Игнатов (негова милост откакто се възвиси и стана министър също придоби полковнишки пагони, сиреч, стана професор, иначе беше доцент, сиреч, беше нещо като "майор"). Както и да е, хубав ден, че аз съвсем окъснях!
Академиците и член-кореспондентите на БАН ще образуват Консултативен орган към Министерския съвет, който на три месеца ще изготвя становища по теми, вълнуващи обществото. Министър Сергей Игнатов заяви, че на всеки 2-3 месеца ще кани представители на БАН и професори от университетите, за да се обсъжда Националната стратегия за развитие на науката и образованието. Повече от три часа и половина продължи днес среща на академици и член-кореспонденти на БАН с министъра на образованието младежта и науката...
... "БАН иска един минимум за съществуване - необходими са ни допълнително около 25 милиона лв. за различните научни дейности. На срещата академиците заявиха, че "в никакъв случай не бива да се допуска да се разтуря къща, за да се прави колиба", добави председателят на БАН.
Следващата среща ще бъдат на 24 януари, когато ще бъде обсъдена и стратегията за развитие на сферата.
Смятам, че ако горното се подложи на старателно тълкуване, може да се откроят твърде важни особености на сега съществуващата ситуация. Аз тази сутрин нямам време да сторя това, искам да вметна само няколко мисли в тази посока.
Академиците и чл.-кор. на БАН са нещо като "генералите на науката", а пък професорите са нейните "полковници". Съветският модел на съществуване на науката, установен у нас след 9-ти септември 1944 година, всъщност е един военизиран и йерархизиран модел на наука, със съответните рангове и чинове. Разбира се, за да се расте в тази йерархия съвсем не беше задължително да са налице съответните научни постижения и "приноси"; достатъчна беше протекцията на "Партията".
Впрочем, тия дни четох, че даже в Русия се прави програма за десталинизация, която предвижда с президентски указ да бъдат отнети научните титли и степени, придобити за "научни постижения", прославящи и допринасящи за утвърждаването на сталинистко-комунистическия режим до 1991 година. У нас някой да е чул за подобно нещо?
Преди няколко месеца, примерно, във Философския институт на БАН едва се освободиха от своя директор от тодорживково време, при това агент на ДС, "професор" В.Проданов, който мигновено след това се приюти в БАН, понеже, естествено, е "член-кореспондент". Там академиците, дори и вече да се напикават, се ползват от съответните привилегии, за които, разбира се, са нужни пари.
Но това е малкото зло. Голямото зло е, че тъкмо такива, както виждаме, се предвижда да дават "ценни идеи и указания" на правителството за решаване на стратегическите въпроси за развитието на науката и на образованието. Знаете ли какво мога да кажа в тази връзка, понеже бързам за работа: ами мога да кажа само това, че тръпки ме побиват като си представя какви "идеи и указания" за бъдещето могат да дават точно такива заслужили йерарси на комунистическата "наука". И не само ме побиват тръпки, ами и ми става гнусно. Но ето, за да им се подмаже и да се сдобри с тях, Сергей Игнатов, разбира се, им сторва съответните реверанси, с обещанието тия все още твърде силни комунистически рудименти да бъдат вградени и в бъдещите, вече "съвсем реформирани" българско образование и наука.
Горко ни, дами и господа, сторете усилие и си представете какво именно бъдеще ни очаква щом като точно такива, че точно тия ще дават "ценни указания" за бъдещото развитие на българската наука и образование!
Хайде чао, и лек ден, че бързам!
ЗАБЕЛЕЖКА: Да добавя нещо, въпреки риска. Аз съм един от деятелите на българската наука и образование, които никой няма намерение да пита какво мислим за бъдещето развитие на българската наука и образование. Няма да ни питат по една-единствена причина: пагонът ни е твърде слаб и нисш. Нямаме нито полковнишки, нито генералски пагони. У нас само полковниците, генералите и прочие имат право да дават "ценни указания", а не дребосъци като обикновените труженици на българската наука и образование. Моя милост, примерно, след 26 годишна интензивна работа в сферата на българското образование и наука, но извън нейната йерархизирана структура, съм дорасъл до положение, че пагоните ми са, предполагам, само... ефрейторски! Как полковник Сергей Игнатов (негова милост откакто се възвиси и стана министър също придоби полковнишки пагони, сиреч, стана професор, иначе беше доцент, сиреч, беше нещо като "майор"). Както и да е, хубав ден, че аз съвсем окъснях!
Тагове:
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.