Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2192380
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1120
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
12.02.2011 19:58 - Начало на поредица разкази от очевидци за Америка и за България, за американците и за българите
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 2676 Коментари: 2 Гласове:
0



Начало на поредица разкази от очевидци за Америка и за България, за американците и за българите imageПреди няколко дни благодарение на тая чудесна измишльотина интернет се свързах с една моя позната и колега, която сега живее и работи в Америка. Обменихме мисли и в един момент аз й писах ето това:

... Кажи нещичко за Америка ако имаш време, макар че не е лесно да се каже с няколко думи. Аз имам блог, не зная дали си го разглеждала. Ако желаеш, напиши как вие, българите в Чикаго, живеете, ще го публикувам, мисля, че ще е интересно, понеже блога се чете от доста българи по света. Аз си се занимавам с това мое хоби, блога :-) Или ако сама нямаш време за такива неща, примерно някой ваш ученик, ако иска, да напише нещо; зная, че си директор на българско училище там. Ами това е засега. Поздрави на Чикаго от Пловдив!

Моята позната, чието име засега няма да й споменавам, понеже не съм я питал дали да публикувам съобщенията ни, но чиито инициали са H.P., в отговор ми написа ето това:

Здравей, Ангеле! Та то никак не е лесно да се пише за Америка, тя е необятна. Пък и аз все още не съм успяла да видя кой знае колко от нея. Само се въртя из Чикаго. Миналият май месец със семейството с кола ходихме до Тексас. Минахме през няколко щата и успях да придобия някаква представа. Мислех си, че едва ли не има необитавани земи, но, уви, Америка навсякъде е почти еднаква: добре устроена, със стабилна инфраструктура и комфорт. За нас емигрантите, разбира се, "не е рай".

Знаеш ли стигнах до заключение, че всеки българин трябва да мине през Америка, за да прецени сам за себе си колко струва и физически, и умствено, и психически. Тук е своего рода тест за личността като такава. Ние като българско училище имаме много публикации по вестниците тук на различни теми и учителите самостоятелно, и заедно с учениците. Ако проявяваш интерес или мислиш, че ще е интересно да ги публикуваш в блога си пиши ми. Най-лесния вариант да ти ги прехвърля според мен е по скайпа или на имеил. Ако искаш изпрати ми координати. Това засега от мен.

В отговор на тия нейни думи моя милост тази сутрин й написа следното:

Здравей, благодаря ти много за впечатлението за Америка, което сподели с мен! За мен всеки отзив и преценка за Америка и американците е много ценен; не крия, че съм почитател на САЩ, смятам, че те са твърд бастион на свободата, и по тази причина ми е много интересно как виждат Америка нашите сънародници, които живеят там.

Особено интересно пък ще ми е да прочета за възприятията и разбиранията на младите, на българските американчета, щото сред твоите ученици там, предполагам, има и много такива, които са се родили в САЩ и вече, така или иначе, са американчета. И понеже те, предполагам, все пак идват на гости в България, пак имат възможност да сравняват, за тях пък ми е интересно как изглежда България в техните очи. Затова много ще съм ти благодарен да ми изпратиш по имейла такива текстове, писани от вашите ученици.

imageМного също така ме вълнува въпросът за това как е устроена американската образователна система, понеже у нас кризата в образованието стигна до абсурдни измерения и вече все повече се осъзнава, че така нещата не могат да продължават, че трябва да се търси изход от тежкото положение. Аз в последните години доста мислих и писах по тия теми и в резултат се роди една моя книга, в която съм събрал всичко, което съм писал за българското образование от 25 години; заглавието на книгата е ИДЕИ ЗА ЕДНА НОВА ФИЛОСОФИЯ И СТРАТЕГИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В БЪЛГАРИЯ (има я и онлайн).

Та така, ще ми е ценно всяко свидетелство по тия въпроси, за американското образование, за това как са устроени българските училища в Америка, за това как българите, живеещи в Америка, я възприемат и оценяват, как тя изглежда в техните очи, а също и как изглежда България в очите било на младите български американци, издаващи си понякога в България, пък и в очите на техните родители, които са родени тук, ала са живели в Америка - и отстрани могат по-добре да забележат нашите тукашни недъзи и проблеми.

Всички тия впечатления, убеден съм, са интересни и за читателите на моя блог, който стана в последните години един от най-посещаваните блогове, така че с благодарност непременно ще ги публикувам в него.

А ето сега и моите координати:

Имейл: angeligdb от abv точка bg
Моят блог.
Моите книги и учебни помагала онлайн.
Скайп: angeligdb

Много поздрави изпращам от Родината!



Гласувай:
0



1. анонимен - pZEBuBPDdcE
24.05.2011 08:08
Fell out of bed fieelng down. This has brightened my day!
цитирай
2. анонимен - IBOhxxMYNOiPAFnTqm
24.05.2011 15:00
L45clv <a href="http://dcgofgebkhxs.com/">dcgofgebkhxs</a>
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!