Блогрол
1. HUMANUS
2. Тайнството на живота
3. Преследване на времето
4. Лаборатория по философия
5. Психология - издания
6. СВОБОДНА ВИРТУАЛНА АКАДЕМИЯ
7. ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА
8. БЛОГ-АРХИВ
9. АКАДЕМИЯТА
10. ДНЕВНИКЪТ МИ
11. ЕРОТИКА И СВОБОДА
12. УНИВЕРСУМЪТ НА СВОБОДАТА
13. ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО
14. ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО
15. СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ
16. БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА
17. ПРАКТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
18. ВИДЕОЛЕКЦИИ
19. Главата на вестника
2. Тайнството на живота
3. Преследване на времето
4. Лаборатория по философия
5. Психология - издания
6. СВОБОДНА ВИРТУАЛНА АКАДЕМИЯ
7. ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА
8. БЛОГ-АРХИВ
9. АКАДЕМИЯТА
10. ДНЕВНИКЪТ МИ
11. ЕРОТИКА И СВОБОДА
12. УНИВЕРСУМЪТ НА СВОБОДАТА
13. ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО
14. ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО
15. СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ
16. БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА
17. ПРАКТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
18. ВИДЕОЛЕКЦИИ
19. Главата на вестника
Постинг
26.12.2010 17:14 -
Кога ли на масовия българин ще почне да му пука за това какво става в българското образование?!
Кога ли на масовия българин ще почне да му пука за това какво става в българското образование?!
Тази сутрин рекох да прочета имейли, които не съм имал време да прочета през седмицата. От един такъв имейл, изпратен ми от г-жа Румяна Георгиева разбрах, че Гражданска общност, състояща се от учители, родители, психолози, хора, работещи в областта на публицистиката, алтернативните медицински практики и др. са внесли в Министерството на образованието, младежта и науката Идеен проект за ново образование. Който желае, може да се запознае с него на този адрес или пък директно ето тук.
В началото на текста пише, че "за изготвянето на този проект са взети под внимание" няколко източника, свързани с проблема, сред които е и моята книга „Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България”. Според мен е добър знак, че вече има активни български граждани, които са така обезпокоени от ситуацията в нашето образование, че са инициирали този така необходим натиск над институциите за промени в образованието.
Съобщено ми беше, че от Министерството били обещали, че когато се запознаят с Проекта, щели да организират среща за обсъждането му, на която съм поканен да участвам и аз:
"... бихте могли да участвате в една такава среща с Ваши конкретни предложения по въпросите, които ви вълнуват от години."
- ми пише г-жа Георгиева, един от инициаторите на Проекта.
Моето впечатление за документа е, че в него са предложени доста смели стъпки, нуждаещи се от по-нататъшно осмисляне и прецизиране. То затова проектът е и "идеен", а не е окончателен "план за действие". Много се съмнявам обаче, че от Министерството биха дръзнали да покрепят дори и малка част от предлаганите в документа промени. Но, повтарям, е хубав знак, че има обезспокоени от състоянието в българското образование български граждани.
Нарочно употребих два пъти думата "български"; правя го, защото, за жалост, у нас е станало така, че на българските граждани общо взето съвсем не им пука за това, което става не само в българското образование, но и в българската култура, в българското книгоиздаване, примерно, или в някоя друга сфера, свързана с духовния живот в България. Българските граждани по-скоро ще се развълнуват каква е ситуацията в... румънското или в индонезийското образование, ала за ситуацията в българското образование хич, ама хич не им пука. Имам чувството, че масовият български гражданин по-скоро ще се развълнува от проблема за това какви гащи носи Мадона, отколкото от това какво става със собственото му дете в т.н. "българско училище".
Такива ми ти работи. Съжалявам, че съм принуден да пиша така, но се налага. Правя го, защото наистина не зная какво още трябва да се случи, та на масовия, пък и на немасовия български гражданин поне малко от малко да почне да му пука за това какво става в българското образование.
В началото на текста пише, че "за изготвянето на този проект са взети под внимание" няколко източника, свързани с проблема, сред които е и моята книга „Идеи за една нова философия и стратегия на образованието в България”. Според мен е добър знак, че вече има активни български граждани, които са така обезпокоени от ситуацията в нашето образование, че са инициирали този така необходим натиск над институциите за промени в образованието.
Съобщено ми беше, че от Министерството били обещали, че когато се запознаят с Проекта, щели да организират среща за обсъждането му, на която съм поканен да участвам и аз:
"... бихте могли да участвате в една такава среща с Ваши конкретни предложения по въпросите, които ви вълнуват от години."
- ми пише г-жа Георгиева, един от инициаторите на Проекта.
Моето впечатление за документа е, че в него са предложени доста смели стъпки, нуждаещи се от по-нататъшно осмисляне и прецизиране. То затова проектът е и "идеен", а не е окончателен "план за действие". Много се съмнявам обаче, че от Министерството биха дръзнали да покрепят дори и малка част от предлаганите в документа промени. Но, повтарям, е хубав знак, че има обезспокоени от състоянието в българското образование български граждани.
Нарочно употребих два пъти думата "български"; правя го, защото, за жалост, у нас е станало така, че на българските граждани общо взето съвсем не им пука за това, което става не само в българското образование, но и в българската култура, в българското книгоиздаване, примерно, или в някоя друга сфера, свързана с духовния живот в България. Българските граждани по-скоро ще се развълнуват каква е ситуацията в... румънското или в индонезийското образование, ала за ситуацията в българското образование хич, ама хич не им пука. Имам чувството, че масовият български гражданин по-скоро ще се развълнува от проблема за това какви гащи носи Мадона, отколкото от това какво става със собственото му дете в т.н. "българско училище".
Такива ми ти работи. Съжалявам, че съм принуден да пиша така, но се налага. Правя го, защото наистина не зная какво още трябва да се случи, та на масовия, пък и на немасовия български гражданин поне малко от малко да почне да му пука за това какво става в българското образование.
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.