Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2174530
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1119
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
27.02.2010 17:39 - „Медлайн клиник” в Пловдив - европейска по вид и атмосфера болница, истински храм на здравето
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 12490 Коментари: 3 Гласове:
0




imageВъв вторник, 23 февруари, преди обяд, заради проблеми със сърцето постъпих за лечение в частната болница „Медлайн клиник” в Пловдив. Моят личен лекар ми предложи да отида в тази болница, понеже предният ден, в понеделник, не можаха да ми помогнат в Държавна болница - Пловдив; там и не можаха да ме приемат в кардиологична клиника, понеже "нямало места"; и ме пуснаха с крайно опасна тахикардия (над 130 удара на сърцето в минута) да си вървя в къщи. Едва изкарах нощта и на другия ден бях приет в „Медлайн клиник”. Понеже за първи път в живота си се лекувам в частна клиника, искам накратко да разкажа за впечатленията си.

Аз всъщност бях в клиниката само за малко повече от денонощие, понеже след 24 часа сърцето ми вече беше наред (вкараха ме в т.н. "синусов сърдечен ритъм") и бях изписан; за едно денонощие пребиваване в тази болница обаче добих много силни впечатления, които ми се иска да споделя съвсем безкористно. Никой не ме е подкупил да им правя реклама; започвам да пиша тия неща само по, така да се рече, идеални причини: единствено защото съм привърженик на модерното, на европейско ниво здравеопазване, правя това, т.е. пиша изложението на впечатленията ми, което ще последва по-долу.

Аз, признавам си, до оня ден, до влизането ми в тази болница, не бях предполагал, че в България изобщо е възможно да има такива лечебни заведения; е, ако е имало болници с подобно качество, винаги съм смятал, че такива е възможно да са единствено правителствените болници, а също и болниците за новобогаташи. Но ето че и аз попаднах в болнично заведение, което някак си изглежда съвсем нереалистично в сравнение с битуващата представа за болница в България.

Защото вътре всичко е супермодерно, лъскаво до блясък, коридорите са с мрамор или теракота, бяло и чисто, персоналът е много любезен с пациентите и прочие, т.е. ако не го бях видял със собствените си очи, и ако някой ми го разказваше, с положителност нямаше да повярвам че такова нещо изобщо е възможно да съществува у нас; но ето че видях с очите си и повярвах, че е възможно; това лечебно заведение го оценявам като "първа птичка" на съвременното европейско здравеопазване в България. Такива неща масовият българин като мен ги е гледал само по филмите, представящи живота в нормалните страни, ето че имало такова нещо и у нас, което е радващо.

imageКакво друго да кажа ли? Доволен съм от отношението към мен, отнасят се човешки и културно, помогнаха ми, това е най-важното. Иначе обстановката, да повторя, е свръхмодерна, представяте ли си, във всяка стая има огромен плазмен телевизор, който работи съвсем безплатно, а не, както е в държавните болници, да буташ постоянно левчета за да гледаш малките им портативни телевизорчета. Всичко наистина е много чисто, баните и тоалетните са луксозни, впрочем, всичко е луксозно, да не говорим за кабинетите на лекарите, оборудвани с най-съвременна техника и пр. Човек има чувството, че е в нещо като петзвезден хотел със страхотно обслужване, наистина ви казвам, не преувеличавам!

Най-много моите съседи по легла, бяха впечатлени, както подобава за българи, от качеството на... храната; още като дойдох, съседът ми похвали храната с такива суперлативи, че в първия момент даже не повярвах; после се оказа, че наистина е така, вкусно приготвена е храната. Един вид за хора, а не за прасета, е храната, която се поднася на болните в тази клиника, в отличие от храната в държавните болници. Заради пустата храна някои от болните бяха твърде раздвоени, щото, по начало, на никой човек не му се стои в болница, ала, предполагам, тайничко на всеки от пациентите в дълбините на сърцето му, там, където са най-съкровените неща, се криеше невероятното желание да постои ако е възможно малко повечко, поне ден-два в болницата, и то само заради пустата храна. Нашенска психология е това, аз, признавам си, също много харесах храната, въпреки че бях в състояние, че да не мога да се храня нормално, особено в деня на изписването, т.е. на втория ден, когато се почувствах много отпаднал от изтощението на болестта.

Ще каже някой: а какви са парите, дето се дават за такова обслужване, за този лукс и прочие?! Истината е, че при постъпване в болницата те предупреждават, че ще трябва да платиш такса в размер на 60 лева, независимо от дните, които ще престоиш там. Понеже човек когато е зле, пък и не вижда особена надежда лесно да се поправи, тази такса не му се вижда голяма. Ала ето че мен ме оправиха за 24 часа и ме изписаха веднага. Така че на мен лично цената за един ден престой ми излезе твърде "солена"; както и да е де, няма да видиш човек да протестира че го изписват от болница и че се отървава от болница. Моят съсед по легло, който беше престоял пет дена, обаче не се оплакваше много от продължителността на престоя, понеже беше във възторг от хубавата храна; на него ако му се наложеше да стои още пет дена престоят му щеше да му излезе съвсем без пари. Вижда ми се обаче несправедливо даването на една и съща такса независимо от дните престой, тази е единствената ми забележка към мениджмънта на болницата; това нещо трябва да се оправи, за да има известна справедливост. За мен таксата от 60 лева за един ден престой ми се видя, повтарям, възтежка.

Това е в основни линии. Днес отидох да си взема епикризата; в разстояние от две седмици ще имам право да се явя на два безплатни прегледа. Това донякъде компенсира тежката такса. Иначе моите впечатления от първата частна клиника, в която съм бил, наистина са чудесни, ето, вече втори ден не съм там, и още ми се върти главата от почуда - сякаш е било сън и приказка, това, което ми се случи, а не истина и реалност.

imageПонеже аз много пъти през годините съм бил в болница заради моето сърце. Бил съм и в жанвиденово време, в което атмосферата в болниците беше кошмарна, мърсотия до шия, смрад, глад, пък и страх, понеже често се случваше човек да срещне по коридорите количка с покрит с чаршаф труп. Спомням си, че тогава често имаше случаи пенсионери да постъпват в болница само и само за да са на топло и да ядат нещо; понеже, знайно е, няма възрастен човек без болежки; за една бабичка, която заради проблеми със сърцето постъпвала често в болница, сестрите и санитарките открито говореха "Тая пък няма ли да умре най-после, омръзна ни да ни досажда!"; казваха го даже така, че и тя да чуе и да си вземе поука, а пък бабата се преструваше, че нищо не е чула; слава Богу, че това време отмина. Разбира се, още много неща трябва да се променят в българското здравеопазване, за да имаме възможно най-човешки условия в болниците, да е чисто, персоналът да е любезен, внимателен и така нататък.

С други думи казано, необходими са много решителни промени в българското здравеопазване, и то все в положителна насока, докато то успее да постигне нивото на клиника "Медлайн" в Пловдив. Една европейска по вид и атмосфера болница, истински храм на здравето, в която имах шанса да бъда.

Като казвам това обаче не искам да се разбира, че пак ми се ходи там, щото иначе, между нас казано, въпреки всичко там се чувствах ужасно заради тежкия сърдечен проблем; понеже с такъв род заболяване на сърцето човек се чувства често на граничната линия със смъртта; неслучайно е казано, че "в сърцето са изворите на живота". Но, слава Богу, се отървах този път набързо, което пак е заслуга - освен на Бога - и на медицинския екип (начело с д-р Боев), на който тук искам да благодаря най-сърдечно.


Тагове:   пловдив,   болница,


Гласувай:
0



1. анонимен - Защо господина не каже колко е пл...
07.07.2010 14:42
Защо господина не каже колко е платил? И да не ми сравнява Жанвиденовото управление, когато всичко умишлено бе опоскано. Аз работих 33 години във ВМИ и никога лекарите не са те гледали имаш или нямаш пари. Освен знания и умения намладите лекари им се говореше за морал и етика към страдащите.
цитирай
2. анонимен - отговор на коментар.
14.09.2010 15:17
Човека е казал колко е платил,ама комуниста пак чете като дявола евангелието.
Черногледи комунисти.
цитирай
3. анонимен - Отвратително отношение на низшия персонал
17.02.2011 20:19
Никога в живота не ми се е случвало да ме обиждат за болеста ми, за съжаление в иначе "лъскавата" Медлайн това ми се случи. Пет звездните условия в болницата не могат да компенсират липсата на професионална етика и морал. Крайно разочарование !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!