Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2174618
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1119
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
09.09.2009 21:53 - На 16 години съм и откакто осъзнах за какво съм в училище, водя своята студена война със стереотипите на образователната ни система
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 384 Коментари: 0 Гласове:
0



   

 

imageВчерашната публикация Отворено писмо до госпожа Министъра на образованието, младежта и науката - отправено чрез всички медии до момента предизвиква, както и очаквах, нищожен отклик. А наистина я изпратих до почти всички български медии, печатни и електронни, и до най-елитните блогъри (блогърите по-специално са длъжни да мълчат, щото са елитни!). Обаче има интересни реакции от страна на читатели. Особено ме впечатли отзива на 16-годишен младеж, ето какво пише той:

На 16 съм и откакто всъщност осъзнах за какво съм в това училище, водя своята студена война със стереотипите на образователната ни система - и възгледите, които ни се налагат със зор. До скоро си мислех, че съм едва ли не луд, защитавайки своите си идеали - пред тези на "училището". Тези свои възгледи нееднократно съм споделял с родителите си и не съм открил кой знае каква подкрепа. Днес обаче статията ми бе препратена от баща ми по Скайп, със следния коментар след това: "Това май е твоята философия за училището! :)". Радвам се, че още един човек го е осъзнал. Радвам се, че хора на много по-високо ниво са наясно с това.

Не мога да приема, че трябва да "учим" при такъв куп рестрикции, не мога да приема, че ни третират като роби, не мога да приема, че има 101 процентови изисквания по всеки един предмет, било той важен или маловажен, за по-нататъчното ни образование, като житейски той ни е абсолютно ненужен.

С годините на прилагане на подобен вид бойкот се срещнах с мненията на много учители, които седят зад идеалите "Едно време ни биеха и ни дърпаха ушите, ако кажехме и една думичка, и ни проверяваха ноктите дали са изрязани...". Въпросните такива не ни остават никакъв шанс да бъдем образовани хора, тъй като освен че прилагат пристрастните си идеали, прилагат и пристрастното си мнение за нас.

imageЗа мен няма условия за живот, пък камо ли за учене, в училището.

През изминалата учебна година се срещнах с поредната пречка. И мисля да ви я разкажа, макар че се отдалечавам много от темата:

След като всички учители се оплакваха, че часовете им не стигат да си предадат уроците (Мамка му, не разбирам защо имаме по 4 часа химия, физика и т.н. за сметка на 3 часа метаматика и толкова БЕЛ, да речем!), започнаха по 2-3 на час, без никакво изпитване, в края на втория срок и респективно на учебната година, започнаха масови изходни нива и класни работи. Реших, че ще ми гръмне главата и не отворих учебник по разказвателните предмети, включително и "етика и право". Оценките ми през 2-рия срок бяха 6 и 3.

Минаха всички подобни писмени изпитвания за оформяне на оценка и се справих според възможностите си добре, по важните за мен предмети. Оказа се, че по предмета ЕТИКА И ПРАВО имам 3 на изходното ниво, при което имам нужните 3 оценки 6/3/3 и ми бе поставена оценка 3 за края на срока и респективно годината.

Аз понеже съм по душа бунтар човек, и пусто му сърце не трае да бъде тъпкано, веднага се "допитах" до въпросната учителка, не може ли да ме изпита, като имаме 3 седмици до края, по 2 часа на седмица. Също така и намекнах, че материала, върху който изпитва втория срок, се припокрива с материала по предмета ОСНОВИ НА ПРАВОТО, по който аз имам безапелационната шестица за края на срока и годината. Просто не е реално и не може да ме накара да приема, че върху същия материал, но по друг предмет и учител ще имам оценка в другата крайност. Отговорът и беше: "Да си учил през годината, а не сега да ми се молиш да те изпитвам".

imageАз пък твърдо заставам зад позицията си, че не съм длъжен да уча на максимума по този предмет, като имам по-важни от него. Ще си науча първо по тях, а като остане време до края на годината, ще започна и по този. Но бях оставен без шанс.

И докато отношението от по-висшите инстанции към нас е такова, аз ще продължавам да се отнасям пренебрежително към повечето предмети, тъй като не съм нито гений, нито човек без личен живот, нито пък машина, която не се нуждае от почивка.

Може да звуча крайно неоправдан и според някои да ползвам тази статия само кат оправдание на позицията си, но аз пред себе си се чувствам прав и реших да изкажа мнението си тук.
 


Тагове:   война,   Какво,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!