Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2174625
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1119
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
01.02.2009 17:12 - Обявавам конкурс за изработване на корица на новата ми книга
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 759 Коментари: 0 Гласове:
0



 

 

imageКакто обикновено става при предпечатната подготовка на една книга трябва да се реши един особено проблем: каква да бъде корицата. Аз лично като читател не се влияя толкова от подобни неща когато си избирам книга, но това каква е корицата сигурно си има определено маркетингово значение, щом издателите, които са навътре в проблема, държат корицата да бъде изпипана и сполучлива като идея и като изпълнение. А и оригинална, "грабваща окото" трябва да бъде, щото в този океан от книги (голяма част от тях представляващи просто "плява") ако книгата не се отличи с нещо, едва ли тогава общо взето разсеяният масов читател изобщо ще я открие.

Та ето аз тези дни умувам каква да бъде корицата на новата ми книга ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия. Аз самият не мога да изработя корицата, нямам такива умения и познания, но издателят ми каза ако имам някаква идея да кажа. Общо взето моето мнение винаги е било решаващо, макар че мнозина твърдят, че кориците на досегашните ми книги не са сполучливи. Аз пък се утешавам с това, че моите книги са за съвсем друга категория читатели, които не се влияят толкова от подобни външни неща като вид на корицата, тип на хартията и пр., т.е. убеден съм, че за читателите на моите книги не друго, а само съдържанието, смисълът, идеите в книгите ми са същественото. Но независимо от всичко аз тия дни мисля относно "идейния проект" на корицата на новата ми книга. И по тази причина си позволявам да споделя вълненията си с вас, с евентуалните бъдещи читатели на книгата ми. Нещо повече, вие имате уникалния шанс сами да участвате с предложения за това каква искате да бъде корицата на новата книга, която ще можете след това да държите в ръцете си до месец по-късно.

Някой ми беше казал преди време, че хубавата корица (т.е. корицата, която "продава" книгата!) в съвременното разбиране била... кичозната корица. Разбира се, възможно е корицата да е традиционалистка или конвенционална. Изображението на корицата също така може да е по-абстрактно, по-символическо, но също и по-буквалистично. Изобщо вариантите са много; който е художник и има развито визуално виждане, въображение (пък и естетически вкус) ще предложи много повече варианти, между които да може да се избира. Ето защо аз все повече съм объркан.

Тази сутрин си поиграх и опитах да предложа нещо като "идейни скици" за корица. Ето ги тук сложени всичките, като някои от тях, имайте предвид това, са предложени и от мои приятели:

image image image image image image image image





















Разбира се, не бива да обръщате внимание на лошите надписи и пр. (това са подробности, които могат да се поправят), обърнете внимание на идеята. И ако желаете, ми кажете кой вариант лично на вас повече ви харесва. Ако не ви харесва никой вариант, също ми кажете ако искате да допринесете книгата ми да има по-добра корица. А също ми и кажете, ако обичате, кой тип корица по ваша преценка ще направи така книгата ми да бъде забелязана ако е сложена на една сергия или на един рафт в книжарницата. Вземете предвид и това, че съвременните книжари не обичат да излагат книгите ми на по-видно място, а ги забутват на най-невидимото. Причината за това, предполагам, е че не се казвам "Недялко Йорданов", също че не се казвам "Иван Гранитски", т.е. че не съм от тодорживковата "ентелегенция".

И накрая искам да помоля ония сред вас, които могат да работят със съответните програми и могат да изработят хубава корица: моля, опитайте да изработите ако не собствен проект, то поне направете по-стилно някой от моите варианти. Значи обявявам нещо като конкурс за най-подходяща и "грабваща вниманието" на разсеяния посетител на книжарници корица. Оня, който спечели конкурса и книгата ми излезе с неговата корица, ще го наградя с няколко екземпляра от новата книга - и с моята признателност, разбира се.

Хонорари обаче за съжаление не мога да изплащам. На мен самият никой не ми е платил и няма да ми плати за това, че съм я написал. Аз от книгите си не печеля нищичко. Напротив, затънал съм заради тях в заеми. Така е сега у нашенско с авторите на книги, които като мен не са имали щастието да са принадлежали към едновремешния тодорживков "духовно-творчески елит". Майната им обаче на тия нагли навлеци, които и сега така яко държат "културата" ни, че не допускат никой да се намести на трепезата им. Думата "култура" в тяхното съзнание, се асоциира, разбира се, не с друго, ами с обилно наредени трапези, с яко плюскане, с парички, щедро давани от поласканите от вниманието им парвенюта-олигарси...

Вижте и чуйте най-новото в първия български видеоблог: Angel.G-TV - видеоблогът на Ангел Грънчаров. Технологичният прогрес трябва да се насърчава!


Тагове:   конкурс,   новата,   Обявавам,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!