Блогрол
1. HUMANUS
2. Тайнството на живота
3. Преследване на времето
4. Лаборатория по философия
5. Психология - издания
6. СВОБОДНА ВИРТУАЛНА АКАДЕМИЯ
7. ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА
8. БЛОГ-АРХИВ
9. АКАДЕМИЯТА
10. ДНЕВНИКЪТ МИ
11. ЕРОТИКА И СВОБОДА
12. УНИВЕРСУМЪТ НА СВОБОДАТА
13. ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО
14. ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО
15. СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ
16. БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА
17. ПРАКТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
18. ВИДЕОЛЕКЦИИ
19. Главата на вестника
2. Тайнството на живота
3. Преследване на времето
4. Лаборатория по философия
5. Психология - издания
6. СВОБОДНА ВИРТУАЛНА АКАДЕМИЯ
7. ЦЕНТЪР ЗА РАЗВИТИЕ НА ЛИЧНОСТТА
8. БЛОГ-АРХИВ
9. АКАДЕМИЯТА
10. ДНЕВНИКЪТ МИ
11. ЕРОТИКА И СВОБОДА
12. УНИВЕРСУМЪТ НА СВОБОДАТА
13. ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО
14. ЕТИКА НА ДОСТОЙНСТВОТО
15. СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ
16. БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА
17. ПРАКТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ
18. ВИДЕОЛЕКЦИИ
19. Главата на вестника
Постинг
15.12.2008 07:25 -
Да си позволяваме да мислим дилетантски за най-важните български проблеми е недопустим лукс
Блогърът Радо преди време написа в блога си бележка, наречена Важно: Образование на гражданите, в която написа в частност това:
Каня ви в тази връзка да изслушате внимателно клиповете на един преподавател по въпросната дисциплина, Ангел Грънчаров. Това, което той разказва е изключително важно. В клиповете се говори за подход при създаването, изграждането на основата на гражданското общество - знанията и ценностите на гражданите. Връзка: Гражданско образование.
Мина време, и аз реших да добавя в същия раздел всички ония мои аналитични статии, които могат да бъдат отнесени към същата рубрика "гражданско образование". Моите мотиви за да направя това ги представих в публикацията си Лесен достъп до най-ценното от моите блогове.
Днес забелязвам, че Радо е написал следната допълнителна забележка към горната си публикация и във връзка с моето нововъведение:
Редакция, 09.12.2008. Тъй като съдържанието на страницата се промени, уточнявам, че става въпрос за следните клипове:
● Как трябва да се преподава предметът “ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ”? (1)
● Как трябва да се преподава предметът “ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ”? (2)
● Как трябва да се преподава предметът “ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ”? (3)
● Проблеми на гражданското образование на младежта
● Темите в моята програма по гражданско образование (1)
● Темите в моята програма по гражданско образование (2)
● Темите в моята програма по гражданско образование (3)
Сиреч всичко останало, добавено от мен в същия раздел, няма отношение към визирания проблем, което съвсем не е така. По тази причина ми се наложи да напиша там коментар коментар, в който поставям един принципен въпрос:
Освен клиповете, за които Радо настоява и акцентира, искам да кажа, че всички останали статии, коментари и пр., които включих в раздела ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ, имат пряко отношение към проблематиката, която се разглежда в този значим образователен цикъл.
И нещо друго искам да допълня, пък както искат да го разбират: крайно време е у нас да се слуша мнението на специалистите. Ако ти се струва, че гражданско образование ти е близка или позната проблемна област - у нас, впрочем, всички смятат, че много разбират от политика! - но не си се занимавал професионално с нея, то тогава неизбежно съжденията ти придобиват ясно забележим дилетантски характер. Говоря принципно, понеже тъкмо дилетантите, които съвсем не разбират изключителната сложност на проблемите, имат дързостта да се изказват с един безапелационен, менторски тон. Специалистите са доста предпазливи, и по тази причина техните съждения в очите на дилетанта са “витиевати”, “излишно усложнени”, “изпълнени със словесни излишества”, “многословни”, “спамърски” и не знам какви си още. Но на дилетанта всичко му изглежда от ясно по-ясно и от просто по-просто. Затова и се изказва с безапелационен тон, не търпящ възражения и не отчитащ никакви нюанси на мисълта и на изказа.
Това исках да кажа, смятам че е важно. По тази именно причина сложих всички ония аналитични статии, които съм написал в последните две години, отнасящи се по проблемната област, която условно може да се нарече ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ. Който се интересува по-задълбочено и иска да постигне по-пълноценно разбиране на проблемите, неизбежно ще се заинтересува, а като се заинтересува и почете, много и ще разбере, понеже ще види всичко в друга светлина, което именно и провокира мисленето.
Да, това написах, длъжен бях да го напиша. Ще каже някой: това са дреболии, защо им обръщаш внимание?! Обаче не е така. Трябва да се говори за всичко. Когато се премълчават някои неща, това води до още по-голямо заплитане, и то в най-глупави и съвсем излишни проблеми. Аз съм писал много пъти и пак ще повторя: нашият български характер, разпространената родна психология е най-главния фактор, която ни пречи да тръгнем уверено към просперитета. Ние си причем най-много. Така мисля аз...
Вижте и чуйте и най-новото в моя видеоблог HUMANUS. Технологичният прогрес трябва да се насърчава!
Марианската падина - най дълбокото място...
500 най-добри песни според БгРадио № 213
Барселона -най-големия аквариум в Европа
500 най-добри песни според БгРадио № 213
Барселона -най-големия аквариум в Европа
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.