Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: angeligdb
Категория: Политика
Прочетен: 2173760
Постинги: 2816
Коментари: 890
Гласове: 1119
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
10.12.2006 09:24 - Кой повече обича… България?
Автор: angeligdb Категория: Политика   
Прочетен: 1055 Коментари: 1 Гласове:
0



Иска ми се да провокирам уважаемите съфорумци за един разговор по една такава доста дискузионна тема. Ето финала на цялата "провокация", а пък останалото - за да не обременявам форума с дълъг текст - може да се прочете от ония, които желаят, на адреса на моя основен блог: http://angeligdb.wordpress.com/

... И днешните турци – в лицето на моите нови приятели, които аз срещнах в съвременна Турция, и които никога няма да забравя, понеже оставиха дълбока следа в душата ми – ни дават един великолепен пример за това. Тези хора са ни много близки, да признаем, по темперамент и характер, те са оставили дълбока следа не само в историята ни, но и в душите ни: вижте само колко много турски думи използваме, толкова, че почти можем да се разбираме без преводачи на пазара! А пък нашите преселници наистина са здравата ни връзка с този велик народ, защото те обичат може би дори повече от нас България. Защо казвам така ли? Ами защото едното е принадлежност по кръв и език, а другото е по съзнание и дух: за мен като философ второто е по-здравото и по-истинското. Те сами наричат България своя родина, а човек никога не може да измени на родината си и вечно ще я обича. Аз усетих тази тяхна любов към България, възхитих им се, казах на всеки от тях едно искрено “Евалла, приятелю!” и си стиснахме ръцете…

И знаете ли какво: в един момент в душата ми се породи коварното съмнение дали пък тези хора наистина повече от нас не обичат тази наша обща родина България?! Защото ние прекалено много крещим за обичта си към “нашата татковина”, докато тези хора не крещят, а таят своята обич дълбоко в сърцата си. Второто е по-силно и по-истинско от първото.



Тагове:   България,   обича,


Гласувай:
0



1. lemonpie - Кой кого обича?
10.12.2006 10:54
От не особено многото ми, но не толкова малко, странствания в чужбина, най-сърдечно са ме посрещали именно в Турция, и то в по-далечната Анталия, където нямат допирна граница с нас особено. Но всички таят една особена обич към българите, чувстват ни близки… и ни се радват по свой - признавам - особено приятен начин. А за да се радваш някому - и то чужденец - и да се опитваш да го накараш да се чувства добре в страната ти - определено се изисква не просто добро отношение към хората, а особено чувство на близост със съответната държава. Замислих се ние коя нация посрещаме по този начин?
P.S. Поствам коментара и в двата блога за всеки случай.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!