Постинг
19.11.2019 12:29 -
ОТНОВО ЗА ГЕНУЕЗКАТА PRIA И ЗА ПЪРВИЧНОТО,ВТОРИЧНОТО И МНОГОЗНАЧНОТО. АВТОР:МИЛЕНА ВЪРБАНОВА
Автор: milenavarbanova9
Категория: История
Прочетен: 4607 Коментари: 22 Гласове:
Последна промяна: 20.11.2019 20:42
Прочетен: 4607 Коментари: 22 Гласове:
8
Последна промяна: 20.11.2019 20:42
На Андрей Киряков,
Didanov
и Иван Симеонов
Безспорна истина е,че в спора се ражда истината и тук тавтологията не е случайна.След кратката и добронамерена дискусия с моите трима приятели в блога,се убедих още повече в правотата на изложеното в предишната ми статия "Еврика!..."заключение и стигнах до още по-дълбоки пластове,за чието съществуване не бях подозирала.Зеновезката думичка "pria" наистина се оказа паднал в праха скъпоценен камък.
По настояване на Андрей,веднага прочетох статията му "От Пирин до Пиренеите"( написана още през 2012 г. - съобщавам това без никаква ирония и без връзка с предишни апострофи),в която той извежда смисъла на думата "брия"от "бряг".Има ли основания - безспорно!
В коментарите си под моя предишен пост,didanov също с основание отбелязва,че пеласгийската дума за "камък" би трябвало да звучи като българското "камък","камен" и т.н.,а рria,уж слово ,останало в генуезкия диалект от пеласгите,има съвсем друго звучене.Напълно съм съгласна!
Съгласявам се и с доводите на Иван Симеонов.
Но,приятели,нали знаете,че колкото по-древно е едно понятие,толкова повече то се разклонява и става все по-многозначно!
За почти омонимната прилика на названията на планините Пирин и Пиренеи,на двата полюса на Европа,съм се замисляла и аз още в детството си - вярвам,ще се съгласиш,Андрей,че тя направо крещи,толкова е очевидна.Споменала съм я в книгата "Връх България",заедно с ред тракийски топоними и техните близнаци в чужбина,без обаче да я изследвам.В цитираната си вече статия,Андрей привежда няколко възгледа за произхода и значението на тези имена - на древните историци - за Пирене,дъщеря на Бебрик, традиционния "славянски" - за Перун,бог на гръмотевицата и за понятията "удрям,бия,первам,пера" и на Иван Дуриданов.Ето какво пише Андрей:"Иван Дуриданов извежда топонима Перинтос ( а това явно предполага и обяснение на названията Пирин и Пиренеи- бел.м),който се среща на няколко места по егейското крайбрежие от и.е. perwn - to със значение планина,скала,камък.Свързва думата още с авестийското paurvata със значение "планина",хетското pieru - скала".
Забележете хетското понятие PIERU- то е напълно идентично с думата "камък" в италианския и френския език.
Да разгледаме приведеното от Дуриданов и Андрей Киряков "индоевропейско" понятие PERWN,защото то води до несметно съкровище от прозрения.Тази дума означава буквално ПЪРВИ и ни съобщава,че камъкът е първият елемент и първият материал,от който човекът се ползва в своята дейност!Авестийското PAURVATA означава същото!
Следователно КАМЪКЪТ в зорите на времената е носил две названия - КАМЕН и ПЪРВИ(ПЪРВИЧЕН,ПЪРВОЗДАН)!
В този контекст словото PRIA идва съвсем на мястото си.
Неговите еквиваленти трябва да се търсят в имената Пирин,Пиренеи,Пирея и дори "пирей"(неизтребимия плевел). ,все понятия,свързани с камъка.Техният корен е ПИР,което явно ще рече КАМЪК и ПРЪВ.
Да си спомним мита за Девкалион и Пира.Какво е правила Пира -мятала е зад гърба си камъни,които са се превръщали в жени.На арамейски "пире" значи жена.Но името на първата Пира,аз превеждам като ПЪРВА(ЖЕНА),а също и "каменна".
Така можем да разгадаем смисъла на финикийското име Пирам,на "гръцкото",а всъщност пеласгийско, име Пир,сина на Ахил.Името Приам на троянския владетел,както писах в предишната си статия,може да бъде обяснено като "каменен" .Но още по-удачна е дешифровката му "ПРЪВ",съзвучна с паралела - камък-пръв,първичен - като този прочит се подкрепя и от звуковата прилика с Пирам.
А ПЪРВИЯТ,разбира се,е и ВИСШ,ВИСОК.
Смисъл на името на бог Перун следователно е не само"този,който праща гръмотевици,удря и перка", а ПЪРВИЯТ,ГЛАВНИЯТ,ВЪРХОВНИЯТ БОГ!
Много показателно е названието на пристанищния град Пирея.То е като пратеник,който идва да потвърди,че в древността понятията "бряг",крайбрежие" и камък,всъщност са били синоними.
В коментарите си под предишната статия,след запознаването ми с тълкуванието на Андрей,на словото "брия" - като бряг,аз веднага логически допуснах,че "бряг,праг(А.К.),брига," и генуезката дума pria са синоними и всички те произхождат от първичното понятие "камък".Смятам,че в този текст обосновавам с повече доказателства това мое твърдение.Понятията "височина,планина,издигане,градеж,град" също произлизат от понятието "камък" - "пръв".
С това отново потвърждавам убеждението си,че тракийската дума "брия" и генуезката "pria" са еднозначни!
Как се е променило във времето иберийското слово "брига" - бряг,крайбрежие,град - ни показват испанската дума plaia - плаж,бряг,крайбрежие - и особено португалската PRAIA,която означава същото,като,освен това,е ОЧЕВИДЕН ОМОНИМ НА ГЕНУЕЗКАТА "PRIA"!
В началото на текста си сравних pria със скъпоценен камък,с диамант,открит в праха.Но понеже случайности няма, нека се помъчим да открием и произхода на думата "прах".Тя също произлиза от pria- камък и от удрям,первам.Смисълът й е" разбит на частици камък ". В етимологията на plaia и praia се усеща сходен нюанс.
Но нима камъкът,първият елемент на Мирозданието,не остава безсмъртен,дори когато е разрушен?
ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!
ЗА "БУДИТЕЛИ" - ВХОД ЗАБРАНЕН!
Didanov
и Иван Симеонов
Безспорна истина е,че в спора се ражда истината и тук тавтологията не е случайна.След кратката и добронамерена дискусия с моите трима приятели в блога,се убедих още повече в правотата на изложеното в предишната ми статия "Еврика!..."заключение и стигнах до още по-дълбоки пластове,за чието съществуване не бях подозирала.Зеновезката думичка "pria" наистина се оказа паднал в праха скъпоценен камък.
По настояване на Андрей,веднага прочетох статията му "От Пирин до Пиренеите"( написана още през 2012 г. - съобщавам това без никаква ирония и без връзка с предишни апострофи),в която той извежда смисъла на думата "брия"от "бряг".Има ли основания - безспорно!
В коментарите си под моя предишен пост,didanov също с основание отбелязва,че пеласгийската дума за "камък" би трябвало да звучи като българското "камък","камен" и т.н.,а рria,уж слово ,останало в генуезкия диалект от пеласгите,има съвсем друго звучене.Напълно съм съгласна!
Съгласявам се и с доводите на Иван Симеонов.
Но,приятели,нали знаете,че колкото по-древно е едно понятие,толкова повече то се разклонява и става все по-многозначно!
За почти омонимната прилика на названията на планините Пирин и Пиренеи,на двата полюса на Европа,съм се замисляла и аз още в детството си - вярвам,ще се съгласиш,Андрей,че тя направо крещи,толкова е очевидна.Споменала съм я в книгата "Връх България",заедно с ред тракийски топоними и техните близнаци в чужбина,без обаче да я изследвам.В цитираната си вече статия,Андрей привежда няколко възгледа за произхода и значението на тези имена - на древните историци - за Пирене,дъщеря на Бебрик, традиционния "славянски" - за Перун,бог на гръмотевицата и за понятията "удрям,бия,первам,пера" и на Иван Дуриданов.Ето какво пише Андрей:"Иван Дуриданов извежда топонима Перинтос ( а това явно предполага и обяснение на названията Пирин и Пиренеи- бел.м),който се среща на няколко места по егейското крайбрежие от и.е. perwn - to със значение планина,скала,камък.Свързва думата още с авестийското paurvata със значение "планина",хетското pieru - скала".
Забележете хетското понятие PIERU- то е напълно идентично с думата "камък" в италианския и френския език.
Да разгледаме приведеното от Дуриданов и Андрей Киряков "индоевропейско" понятие PERWN,защото то води до несметно съкровище от прозрения.Тази дума означава буквално ПЪРВИ и ни съобщава,че камъкът е първият елемент и първият материал,от който човекът се ползва в своята дейност!Авестийското PAURVATA означава същото!
Следователно КАМЪКЪТ в зорите на времената е носил две названия - КАМЕН и ПЪРВИ(ПЪРВИЧЕН,ПЪРВОЗДАН)!
В този контекст словото PRIA идва съвсем на мястото си.
Неговите еквиваленти трябва да се търсят в имената Пирин,Пиренеи,Пирея и дори "пирей"(неизтребимия плевел). ,все понятия,свързани с камъка.Техният корен е ПИР,което явно ще рече КАМЪК и ПРЪВ.
Да си спомним мита за Девкалион и Пира.Какво е правила Пира -мятала е зад гърба си камъни,които са се превръщали в жени.На арамейски "пире" значи жена.Но името на първата Пира,аз превеждам като ПЪРВА(ЖЕНА),а също и "каменна".
Така можем да разгадаем смисъла на финикийското име Пирам,на "гръцкото",а всъщност пеласгийско, име Пир,сина на Ахил.Името Приам на троянския владетел,както писах в предишната си статия,може да бъде обяснено като "каменен" .Но още по-удачна е дешифровката му "ПРЪВ",съзвучна с паралела - камък-пръв,първичен - като този прочит се подкрепя и от звуковата прилика с Пирам.
А ПЪРВИЯТ,разбира се,е и ВИСШ,ВИСОК.
Смисъл на името на бог Перун следователно е не само"този,който праща гръмотевици,удря и перка", а ПЪРВИЯТ,ГЛАВНИЯТ,ВЪРХОВНИЯТ БОГ!
Много показателно е названието на пристанищния град Пирея.То е като пратеник,който идва да потвърди,че в древността понятията "бряг",крайбрежие" и камък,всъщност са били синоними.
В коментарите си под предишната статия,след запознаването ми с тълкуванието на Андрей,на словото "брия" - като бряг,аз веднага логически допуснах,че "бряг,праг(А.К.),брига," и генуезката дума pria са синоними и всички те произхождат от първичното понятие "камък".Смятам,че в този текст обосновавам с повече доказателства това мое твърдение.Понятията "височина,планина,издигане,градеж,град" също произлизат от понятието "камък" - "пръв".
С това отново потвърждавам убеждението си,че тракийската дума "брия" и генуезката "pria" са еднозначни!
Как се е променило във времето иберийското слово "брига" - бряг,крайбрежие,град - ни показват испанската дума plaia - плаж,бряг,крайбрежие - и особено португалската PRAIA,която означава същото,като,освен това,е ОЧЕВИДЕН ОМОНИМ НА ГЕНУЕЗКАТА "PRIA"!
В началото на текста си сравних pria със скъпоценен камък,с диамант,открит в праха.Но понеже случайности няма, нека се помъчим да открием и произхода на думата "прах".Тя също произлиза от pria- камък и от удрям,первам.Смисълът й е" разбит на частици камък ". В етимологията на plaia и praia се усеща сходен нюанс.
Но нима камъкът,първият елемент на Мирозданието,не остава безсмъртен,дори когато е разрушен?
ВСИЧКИ АВТОРСКИ ПРАВА СА ЗАПАЗЕНИ!
ЗА "БУДИТЕЛИ" - ВХОД ЗАБРАНЕН!
Героят- грешник Фердинанд
Законът за защита от домашното насилие п...
"Писах преди време на кратункоФците...
Законът за защита от домашното насилие п...
"Писах преди време на кратункоФците...
а, Петър,е също камък, нали..
Баща ми е Петър,затова ..
удоволствие, е да те слушам, милена..
благодаря, и пиши, пиши...@@@
цитирайБаща ми е Петър,затова ..
удоволствие, е да те слушам, милена..
благодаря, и пиши, пиши...@@@
Трогват ме добрите ти думи.
Всъщност Петър(Камен,камък) - името на твоя баща -също не е гръцко.
Сърдечни поздрави и хубава седмица!
цитирайВсъщност Петър(Камен,камък) - името на твоя баща -също не е гръцко.
Сърдечни поздрави и хубава седмица!
Впрочем и Пиринеи, и Пиренеи са правилни Ние сме възприели френския вариант, другият е - испанскияг! Все пак Пиренеите обхващат значителна част и от Франция- Баския и Каталуния
Мисля си и за брега , Средиземноморският от Генуа на запад, в посока Ница, Монако. Ами той в огромната си част е скалист, планински, каменен Камен бряг, трудно достъпен Май ,че това название го има и при нас
Бряг и камък се застъпват...
Мисля си и за нещо друго За изследователска работа са необходими два компонента Знания и творчески нюх
Има хора, които много знаят, банка информация са ,но не могат да творят? Има го и обратния вариант- могат да творят ,но имат дефицит от знания...
При тебе и двата компонента са налице Без да те лаская, изпитвам радост, когато срещна такъв човек
Защото тогава знанието станва продуктивно- произвеждащо знание!
Ще ме извиниш,но винаги съм бил по- резервиран в това отношение- творческото, към жените Може да ме засипят със знания, но опре ли да прилагането им, гледат ме като омагьосани, какво правя!?
Но, ето , че ти опровергаваш това мое впечатление
Поздравления за творческата ти настройка!
Хубав ден!
цитирайМисля си и за брега , Средиземноморският от Генуа на запад, в посока Ница, Монако. Ами той в огромната си част е скалист, планински, каменен Камен бряг, трудно достъпен Май ,че това название го има и при нас
Бряг и камък се застъпват...
Мисля си и за нещо друго За изследователска работа са необходими два компонента Знания и творчески нюх
Има хора, които много знаят, банка информация са ,но не могат да творят? Има го и обратния вариант- могат да творят ,но имат дефицит от знания...
При тебе и двата компонента са налице Без да те лаская, изпитвам радост, когато срещна такъв човек
Защото тогава знанието станва продуктивно- произвеждащо знание!
Ще ме извиниш,но винаги съм бил по- резервиран в това отношение- творческото, към жените Може да ме засипят със знания, но опре ли да прилагането им, гледат ме като омагьосани, какво правя!?
Но, ето , че ти опровергаваш това мое впечатление
Поздравления за творческата ти настройка!
Хубав ден!
Признателна съм ти от сърце за тия думи!
А за жените...аз съм срещала изключително интелигентни и талантливи жени в България.Жалко,че те принадлежат към поколението на родителите ни.Такава жена беше поетесата Станка Пенчева.Прозата й дори е на по-високо ниво от стиховете.Нейната автобиографична книга "Дървото на живота"дълги години стоеше до възглавницата ми,не преставах да я чета.Друга такава жена е френската писателка Маргьорит Юрсенар,"чудовищна"ерудиция и могъщ - "мъжки"! - талант!
Дистанциите са огромни,мога само да се възхищавам на тези богини,без и на миля да се докосвам до тях.Но на земята са творили велики жени!
Сега си имаме жълти парцали,кото натрапват унизителен,гнусен образ на жената - проститутка,певачка,кълчеща задника си стриптизьорка,използвачка и златотърсачка,съблазнителка на мутри!Светът и съзнанието ни са превърнати в клоака с фекални води!
Или пък дебела, нагла и проста"политиканка"която дирибеят потупва по бутовете!Отврат!
Така истинският образ на българката - вечната и святата - която като майката на Вазов,дважди е създала своите деца - веднъж ги е родила и после духовно възпитала, постоянно се отдалечава от нас.
Нямаш представа колко омърсена се чувствах от уличните клакьори на оня "исторически будител и от неговото словесно хулиганство!
Но някога,по някакъв начин - за да я има България и да го има човечеството, образът на жената трябва да засвети с някогашната си светлина.И този ден ще дойде!
Хубав ден и на теб!
цитирайА за жените...аз съм срещала изключително интелигентни и талантливи жени в България.Жалко,че те принадлежат към поколението на родителите ни.Такава жена беше поетесата Станка Пенчева.Прозата й дори е на по-високо ниво от стиховете.Нейната автобиографична книга "Дървото на живота"дълги години стоеше до възглавницата ми,не преставах да я чета.Друга такава жена е френската писателка Маргьорит Юрсенар,"чудовищна"ерудиция и могъщ - "мъжки"! - талант!
Дистанциите са огромни,мога само да се възхищавам на тези богини,без и на миля да се докосвам до тях.Но на земята са творили велики жени!
Сега си имаме жълти парцали,кото натрапват унизителен,гнусен образ на жената - проститутка,певачка,кълчеща задника си стриптизьорка,използвачка и златотърсачка,съблазнителка на мутри!Светът и съзнанието ни са превърнати в клоака с фекални води!
Или пък дебела, нагла и проста"политиканка"която дирибеят потупва по бутовете!Отврат!
Така истинският образ на българката - вечната и святата - която като майката на Вазов,дважди е създала своите деца - веднъж ги е родила и после духовно възпитала, постоянно се отдалечава от нас.
Нямаш представа колко омърсена се чувствах от уличните клакьори на оня "исторически будител и от неговото словесно хулиганство!
Но някога,по някакъв начин - за да я има България и да го има човечеството, образът на жената трябва да засвети с някогашната си светлина.И този ден ще дойде!
Хубав ден и на теб!
5.
peperutka -
иван, го е казал чудесноо, точноо такава те виждам и аз,Милена!! дерзай, и Семето,
19.11.2019 20:24
19.11.2019 20:24
Но някога,по някакъв начин - за да я има България и да го има човечеството, образът на жената трябва да засвети с някогашната си светлина.И този ден ще дойде!
и Семето на Любов,Истина, възмездие, и Екстаз, ще покълнее
пак съм аз, Юлия
цитирайи Семето на Любов,Истина, възмездие, и Екстаз, ще покълнее
пак съм аз, Юлия
Благодаря ти за живите,топли слова,Юлия!
Дай,Боже,този ден да е близо!
Сърдечен поздрав и хубава вечер!
цитирайДай,Боже,този ден да е близо!
Сърдечен поздрав и хубава вечер!
което мога да добавя относно миналия постинг, е че "камъка на пилето" по-скоро ми звучи като брега или "залива на пилето"(неволно се сещам за "Залива на свинете"). Леон казва, че брегът е скалист и стръмен в този смисъл "и пиле не може да прехвръкне".
Ако обобщим думата камък явно е с общ ИЕ произход, съдържа съгласните п- или б- и р-., но и отразява в определена степен с места свързани с трако-пеласгийски местообитания.
Това с Пира и камъните е интересна асоциация но името идва от pyrrhós - пламенен, огнен с една дума Пламена :) Ако камък е означавало и пръв, то тогава Приам е бил по-скоро Първан отколкото Камен. Поздрави.
цитирайАко обобщим думата камък явно е с общ ИЕ произход, съдържа съгласните п- или б- и р-., но и отразява в определена степен с места свързани с трако-пеласгийски местообитания.
Това с Пира и камъните е интересна асоциация но името идва от pyrrhós - пламенен, огнен с една дума Пламена :) Ако камък е означавало и пръв, то тогава Приам е бил по-скоро Първан отколкото Камен. Поздрави.
Благодаря за коментара.
Познавам обяснението на "пир" с "огнен".Но тогава "жена" на арамейски трябва да е "огнена"?Не ми звучи убедително."Камъкът на пилето" - Pria Pula,е реално съществуващ,има го и днес.Хубава вечер!
цитирайПознавам обяснението на "пир" с "огнен".Но тогава "жена" на арамейски трябва да е "огнена"?Не ми звучи убедително."Камъкът на пилето" - Pria Pula,е реално съществуващ,има го и днес.Хубава вечер!
огън жена се казва нали? тогава под пиротехника може да се разбира женска техника :)
арамейският език какво общо има тук с нашата дискусия?
сега сериозно - Девкалионовият потоп съм го датирал някъде 18 век преди н.е. Интересното че Пира е първа братовчедка на Девкалион и племенница на Прометей - неделимо свързан с огъня.
Изобщо цялото семейство на Прометей - титаните- атланти дават началото на повечето митични царе и герои Балкано-антолийския регион - Аргос, Кадъм, Данай, Дардан, Ил, Трой, Кар, Елин, Ахей, Македон, Финей, Пафлагон, Одрис, Лид, Мизос, Пеон и др.
Priya or Pria (Sanskrit: प्रिया Priyā female, meaning "nice, beloved")is a common given name in India and a given name that is also used in Nepal, Bangladesh, Sri Lanka and Thailand.
цитирайарамейският език какво общо има тук с нашата дискусия?
сега сериозно - Девкалионовият потоп съм го датирал някъде 18 век преди н.е. Интересното че Пира е първа братовчедка на Девкалион и племенница на Прометей - неделимо свързан с огъня.
Изобщо цялото семейство на Прометей - титаните- атланти дават началото на повечето митични царе и герои Балкано-антолийския регион - Аргос, Кадъм, Данай, Дардан, Ил, Трой, Кар, Елин, Ахей, Македон, Финей, Пафлагон, Одрис, Лид, Мизос, Пеон и др.
Priya or Pria (Sanskrit: प्रिया Priyā female, meaning "nice, beloved")is a common given name in India and a given name that is also used in Nepal, Bangladesh, Sri Lanka and Thailand.
по отношение произхода на тракийските царе.
Арамейският език е много важен източник,защото е сходен с тракийския.Аз не смятам арамеите за "семити".Така че щом "жена" на арамейски е "пире",а Пира е създала жените от хвърлените камъни,това е важна индикация.Защо Пиренеите се наричат така?И те ли са огнени?Имате ли обяснение за това?
цитирайАрамейският език е много важен източник,защото е сходен с тракийския.Аз не смятам арамеите за "семити".Така че щом "жена" на арамейски е "пире",а Пира е създала жените от хвърлените камъни,това е важна индикация.Защо Пиренеите се наричат така?И те ли са огнени?Имате ли обяснение за това?
и че евреите са рано отделил се клон на първите представители на бялата раса - арани или ариите (около 8 000 пр.н.е.), но това е друга тема.
Според митологията име планината Пирин или Пиреней чието име идва от погребаната там дъщеря на Бебрик - цар на бебриките.
Втора Пирене (на гръцки звучи Пирини) е майка на цар Кикон,цар епоним на киконите. Също така една от 50-те дъщери на Данай също се казвала Пирене или Пирини. Всички дъщери на Данай с изключение на три се омъжват за местни пеласгийски мъже герои.
Предполагам, че името на Пиренеите в Испания е пренесено по-късно с някои от пеласгийските заселвания.
цитирайСпоред митологията име планината Пирин или Пиреней чието име идва от погребаната там дъщеря на Бебрик - цар на бебриките.
Втора Пирене (на гръцки звучи Пирини) е майка на цар Кикон,цар епоним на киконите. Също така една от 50-те дъщери на Данай също се казвала Пирене или Пирини. Всички дъщери на Данай с изключение на три се омъжват за местни пеласгийски мъже герои.
Предполагам, че името на Пиренеите в Испания е пренесено по-късно с някои от пеласгийските заселвания.
Да,това е така,но какво е значението на това име,според Вас?
цитирайТУК СТОЕШЕ МОЯТ ОТГОВОР НА ЕДНА МАХЛЕНСКА НЕСКОПОСАНА ПРОСТАЩИНА.
ИЗТРИХ ГО,ЗА ДА НЕ ЦАПАМ ПОВЕЧЕ БЛОГА СИ С ВЪПРОСНИЯ "БУДИТЕЛ" & КОМПАНИЯ.
ЯВНО ИНТРИЖКИТЕ В ДВОРА НА НЕГОВО СПАРОТОЧИЕ ПРОДЪЛЖАВАТ КАТО ОТГОВОР НА МОИТЕ ОБВИНЕНИЯ СРЕЩУ НЕГО.
НО ПОРАДИ ЧУТОВНИЯ ИНТЕЛЕКТУАЛЕН ДЕФИЦИТ НА ТАЙФАТА МУ, ВСИЧКО Е ПРЕВЪРНАТО В СКУДОУМНА ПАЛЯЧОВЩИНА.,КОЯТО ВСЕКИ МОЙ ЧИТАТЕЛ С НАДНУЛЕВА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ, МОЖЕ СЪС СМЯХ ДА РАЗОБЛИЧИ.
СЯКАШ НЯКОЙ ОЩЕ ПО-БЕЗДАРЕН СЦЕНАРИСТ Е ПРЕНЕСЪЛ НЕЛЕПОТО ШОУ "КОМИЦИТЕ" В БЛОГА НА "БУДИЛНИКА".
ТОЗИ ТЪПУНГЕРСКИ МИЗАНСЦЕН БИ МИ СЕ СТРУВАЛ СЪВЪРШЕНО АБСУРДЕН,АКО НЕ ВИЖДАХ В НЕГО ПО-ДАЛЕЧ НА ЦЕЛ:
ПОДГОТОВКА НА ПОЧВАТА ЗА НОВИ ПОСЕГАТЕЛСТВА НАД ПУБЛИКУВАНИТЕ ОТ МЕН СТАТИИ!
НО ПОМНЕТЕ - КРАКАТА НА ЛЪЖАТА СА КЪСИ ( И СА ОБУТИ В ШАРЕНИ ПАРАШУТКИ)!
цитирайИЗТРИХ ГО,ЗА ДА НЕ ЦАПАМ ПОВЕЧЕ БЛОГА СИ С ВЪПРОСНИЯ "БУДИТЕЛ" & КОМПАНИЯ.
ЯВНО ИНТРИЖКИТЕ В ДВОРА НА НЕГОВО СПАРОТОЧИЕ ПРОДЪЛЖАВАТ КАТО ОТГОВОР НА МОИТЕ ОБВИНЕНИЯ СРЕЩУ НЕГО.
НО ПОРАДИ ЧУТОВНИЯ ИНТЕЛЕКТУАЛЕН ДЕФИЦИТ НА ТАЙФАТА МУ, ВСИЧКО Е ПРЕВЪРНАТО В СКУДОУМНА ПАЛЯЧОВЩИНА.,КОЯТО ВСЕКИ МОЙ ЧИТАТЕЛ С НАДНУЛЕВА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ, МОЖЕ СЪС СМЯХ ДА РАЗОБЛИЧИ.
СЯКАШ НЯКОЙ ОЩЕ ПО-БЕЗДАРЕН СЦЕНАРИСТ Е ПРЕНЕСЪЛ НЕЛЕПОТО ШОУ "КОМИЦИТЕ" В БЛОГА НА "БУДИЛНИКА".
ТОЗИ ТЪПУНГЕРСКИ МИЗАНСЦЕН БИ МИ СЕ СТРУВАЛ СЪВЪРШЕНО АБСУРДЕН,АКО НЕ ВИЖДАХ В НЕГО ПО-ДАЛЕЧ НА ЦЕЛ:
ПОДГОТОВКА НА ПОЧВАТА ЗА НОВИ ПОСЕГАТЕЛСТВА НАД ПУБЛИКУВАНИТЕ ОТ МЕН СТАТИИ!
НО ПОМНЕТЕ - КРАКАТА НА ЛЪЖАТА СА КЪСИ ( И СА ОБУТИ В ШАРЕНИ ПАРАШУТКИ)!
Интересна тема във връзка с Пирин- Пиринеи- Пиренеи
Свързана е и професионално, затова не мога да я подмина
Има една категория добавки наречени антипирени- за негоримост, подтискащи горенето
Та, думата пир по - скоро е свързана с горенето ,не със самия пламък или огън!Някой ще каже, каква е разликата между огън и горене? Така е ,няма горене без огън Но все пак горенето е свързано с някакъв материал, подвластен на огъня, негов обект Може да е и невидим, скрит от него
Та в случая, бих се ориентирал към горящ, горяща!
Планините са покрити с гори Горските пожари са нещо ужасно и днес А тогава горите са били и по- масивни и непроходими
Да, думата е вероятно пренесена от келти и гети- готи Както и гайда в Галисия!
При вида на масивни, горски пожари в планината ,новодошлите спокойно биха я нарекли горяща! Горящата планина Това е според мен тълкуванието за Пирин- Пиринеи
Хубав ден!
Р.Р.- Някои правят разлика между келти и гали Всъщност гали е измислено название от римляните Така наричат жреците им и името е прехвърлено на френските келти Там римското влияние е много по- силно,довело до романизиране и се е получило това, че галите да са различни от келтите Не случайно се наричат и галоромани
цитирайСвързана е и професионално, затова не мога да я подмина
Има една категория добавки наречени антипирени- за негоримост, подтискащи горенето
Та, думата пир по - скоро е свързана с горенето ,не със самия пламък или огън!Някой ще каже, каква е разликата между огън и горене? Така е ,няма горене без огън Но все пак горенето е свързано с някакъв материал, подвластен на огъня, негов обект Може да е и невидим, скрит от него
Та в случая, бих се ориентирал към горящ, горяща!
Планините са покрити с гори Горските пожари са нещо ужасно и днес А тогава горите са били и по- масивни и непроходими
Да, думата е вероятно пренесена от келти и гети- готи Както и гайда в Галисия!
При вида на масивни, горски пожари в планината ,новодошлите спокойно биха я нарекли горяща! Горящата планина Това е според мен тълкуванието за Пирин- Пиринеи
Хубав ден!
Р.Р.- Някои правят разлика между келти и гали Всъщност гали е измислено название от римляните Така наричат жреците им и името е прехвърлено на френските келти Там римското влияние е много по- силно,довело до романизиране и се е получило това, че галите да са различни от келтите Не случайно се наричат и галоромани
Здравей, Милена. Аз също правя паралел между някои имена и често на пръв поглед съм са учудвал как от различни краища има близки по звучене топоними. Името Петър го учим, че е гръцко, но изглежда не е. Нашият еквивалент Камен по-рядко се използва, може би поради това, че светецът е Петър. Забелязвал съм и други, като написаните от Диданов Пирин- Пиринеи или имената в Афганистан и Иран, старите наши земи, еднакви с българските, като Шипка и Мадара. Добре си се насочила към изследванията, за да се изясни истината.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
Благодаря ти за коментара и уточненията.За галите като жреческо съсловие на келтите,съм чела някои статии.В този смисъл става още по-интересна етимологията на имена на селища като Галата,Галатин,Галиче и пр. вБългария,както и на области като Галиция.Поздрави!
цитирайБлагодаря,barin,
Сърдечен приятелски привет!
цитирайСърдечен приятелски привет!
При етимологиите е важно да не се изпуска връзката с предмета и неговите качества. Ако "брия" е "камък", то мигло да има отношение към крепост - "каменна". Обаче не всички "перуни" трябва да са непременно свързани. Освен индоевропейските езици безспорно има изобилие от неиндоевропейски. Ако траките са северен, "хиперборейски" народ, не следвали да потърсим нещо и на север ?
"põrise(ma), porise(ma) [пыризе(ма), поризе(ма)] (эст.) - гудеть, дребезжать, ворчать, бурчать, роптать, брюзжать, грохотать, рокотать, тарахтеть, жужжать, стрекотать, урчать, гудеть (напр., kumalased põrisevad, porisevad - шмели гудят; vihmapiisad põrisevad katusel - капли дождя стучат по крыше; vanamehe norskamisest põrises terve maja - от храпа старика сотрясался весь дом; kaugemal põrises äike - вдали гремел ~ грохотал ~ рокотал гром ~ гроза); põrin, р.п. põrina [пырин, пырина] (эст.) - гудение, гул, дребезжание, грохот, гром, треск, дробь, рокот, хрип, громыхание, жужжание, стрекотание;
Ср. бог грома Перун."Kalju Patustaja
цитирай"põrise(ma), porise(ma) [пыризе(ма), поризе(ма)] (эст.) - гудеть, дребезжать, ворчать, бурчать, роптать, брюзжать, грохотать, рокотать, тарахтеть, жужжать, стрекотать, урчать, гудеть (напр., kumalased põrisevad, porisevad - шмели гудят; vihmapiisad põrisevad katusel - капли дождя стучат по крыше; vanamehe norskamisest põrises terve maja - от храпа старика сотрясался весь дом; kaugemal põrises äike - вдали гремел ~ грохотал ~ рокотал гром ~ гроза); põrin, р.п. põrina [пырин, пырина] (эст.) - гудение, гул, дребезжание, грохот, гром, треск, дробь, рокот, хрип, громыхание, жужжание, стрекотание;
Ср. бог грома Перун."Kalju Patustaja
армянск. barjr «высокий», др.-инд. br̥hаnt — «высокий», авест. bǝrǝzant — то же, валлийск. bre «гора, холм»,
цитирайНие също си имаме"баир",същата е думата и в португалския език.
"Bre" в лигурийския(тракийски) е баир.
Поздрави!
цитирай"Bre" в лигурийския(тракийски) е баир.
Поздрави!
Пирене дъщеря на Бебрик, цар на галско кралство!!!Тоест в близост до планината. Според легендата Херакъл дошъл на гости, напил се и насилил дъщерята на Бебрик. След това тя избягала в гората от страх от баща си и докато се оплаквала на дърветата я разкъсали дивите животни. Херакъл вече трезвен намерил останките й дълбоко съжалил за стореното, погребал останалото от Пирене и зарекъл гората (планината) да носи нейното име. Аз лично мисля че става дума за препокриваме на два мита, защото едва ли Херакъл е ходил до Галия, по-скоро до Витиня където са траките бебрики.
Леон може би има право с горенето, защото друг автор разказва че когато жителите на Испания увеличили започнали да изгарят големи горски масиви така че планината заприличала на "изгорена". Поздрави.
цитирайЛеон може би има право с горенето, защото друг автор разказва че когато жителите на Испания увеличили започнали да изгарят големи горски масиви така че планината заприличала на "изгорена". Поздрави.
Благодаря за чудесно разказания мит и за уточненията.Хубав ден!
цитирай